وکالت تخصصی در مشهد وکالت

بهترین وکیل رفع تصرف عدوانی در مشهد

بهترین وکیل رفع تصرف عدوانی در مشهد

✍ گروه وکلای متخصص و مجرب در دپارتمان حقوقی- تخصصی- ملکی مشهد وکالت با سالها تجربه و سوابقی درخشان در خصوص دعاوی ملکی-املاک در مشهد، تهران و سراسر کشور ضمن ارائه رهنمود و مشاوره حقوقی ویژه، به انجام وکالت تخصصی در انواع دعاوی ملکی، املاک و اراضی در مشهد مبادرت می ورزد.

 

بهترین وکیل رفع تصرف عدوانی در مشهد

 

✍ تصرف عدوانی چیست ؟

تصرف عدوانی عبارت است از تسلط بر مال متعلق به دیگران بدون داشتن مجوز قانونی .

موضوع تصرف عدوانی از دو جنبه حقوقی و کیفری قابل رسیدگی است.

دعوای تصرف عدوانی، چه در بعد کیفری و چه در بعد حقوقی، از دعاوی مبتلابه جامعه است. در دعوای تصرف عدوانی
فرد می‌تواند از طریق حقوقی یا کیفری اقدام کند و در انتخاب آنها تا حدودی اختیار دارد؛ اما نحوه اثبات و اقدامات فرد در هر یک از این انتخاب‌ها متفاوت است. از این ‌رو او باید با توجه به ادله اثباتی خود یکی از این دو راه را انتخاب کند تا از اتلاف وقت خود و مراجع قضایی بکاهد.

در تصرف عدوانی لازم نیست شاکی مالک باشد بلکه مستاجر ،مباشر ،خادم ، رعیت ،کارگر و هر کس به نمایندگی یا به امانت مال غیر را متصرف است میتواند به قائم مقامی مالک طرح دعوی نماید.(ماده ۱۷۰ ق.آ.د.م)

✍ دعوای رفع تصرف عدوانی از نوع دعاوی غیر مالی به شمار می آید و قابل تجدید نظر نیز می باشد.
مرجع صلاحیت دار رسیدگی به دعوای رفع تصرف عدوانی همان دادگاه عمومی محل وقوع مال غیر منقول می باشد.

بهترین وکیل رفع تصرف عدوانی در مشهد

✍ دستور موقت در دعوای رفع تصرف عدوانی

در دعوای تصرف عدوانی خواهان می تواند از دادگاه محل مال غیر منقول درخواست صدور دستور موقت نماید و چنانچه دادگاه صالح دلایل وی را موجه بداند دستور توقف و جلوگیری از آثار تصرف مانند احداث بنا، کشت و زراعت و… را در ملک مورد دعوا صادر می نماید.

✍ مجازات جرم تصرف عدوانی

با توجه به اینکه تصرف عدواني نیز یکی از جرايم مهم عليه اموال ومالكيت افراد می باشد لذا در خصوص مجازات قانونی تصرف عدوانی ماده 690 از قانون مجازات اسلامي اشعار میدارد: هر كس …. اقدام به هرگونه …. تصرف عدواني يا ايجاد مزاحمت يا ممانعت از حق در موارد مذكور نمايد به مجازات
 یک ماه تا يكسال حبس محكوم مي شود و دادگاه را موظف به رفع تصرف عدواني يا رفع مزاحمت يا ممانعت از حق می نمايد.

✍ تفاوت تصرف عدوانی و ممانعت از حق

باید به این نکته توجه داشت که در دعوي تصرف عدواني، ديگري علاوه بر ممانعت از حق شما در استفاده از زمين، آن را در تصرف خود نيز نگه داشته است اما در دعوي ممانعت از حق فقط مانع استفاده از حق شما شده و آن را در تصرف نگرفته است.

بنابراین برای آشنایی با ویژگی های بهترین وکیل رفع تصرف عدوانی در توجه به موارد ذیل الذکر لازم و ضروری است.

1- وکیل رفع تصرف عدوانی به مبحث صلاحیت دادگاه ها در رسیدگی به انواع دعاوی ملکی از جمله طرح دادخواست رفع تصرف عدوانی اشراف کامل داشته و مطلع است که مرجع رسیدگی به این دعوی در صلاحیت دادگاه محل آن ملک یا املاک مورد نظر می باشد.

2- وکیل رفع تصرف عدوانی آگاه است که این دعوی نیز مانند دعاوی چک حسب احراز شرایط آن می تواند واجد دو جنبه حقوقی و کیفری باشد و از علم و تخصص مربوطه برخوردار است.

تنظیم صحیح دادخواست و دفاع حقوقی در پرونده هایی با موضوع رفع تصرف عدوانی امری است حساس و پیچیده و از ظرافت خاصی برخوردار می باشد لذا منطق حقوقی ایجاب می کند که این دعوی ملکی مهم را به بهترین وکیل رفع تصرف عدوانی در مشهد وکالت بسپارید.

 

بهترین وکیل رفع تصرف عدوانی در مشهد

✍ مشاوره حقوقی – وکالت تخصصی
ویژه دعاوی ملکی ، املاک و اراضی از جمله : تصرف عدوانی،خلع ید، دعاوی املاک مشاع، تنظیم قراردادهای ملکی، الزام به تنظیم سند رسمی، دعوی اثبات مالکیت، تخلیه ملک، انتقال ملک غیر، معامله معارض، ابطال سند، دعاوی پیمانکاری، تعهدات قراردادی، داوری و … توسط بهترین وکلای متخصص، مجرب و متعهد در دپارتمان تخصصی – ملکی مشهد وکالت با مدیریت جناب آقای سعید عابدیان وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی.

 

جهت ارتباط با مشهد وکالت می توانید در ساعات اداری از طریق شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:

۰۵۱-۳۷-۶۷-۸۰-۹۰

۰۹۱۵-۸۰-۷۰-۱۶۴

نکته ۱: مشاوره حقوقی به صورت حضوری و با تعیین وقت قبلی از طریق شماره های ارتباطی فوق انجام می گردد. مشاوره حقوقی به صورت تلفنی نیز امکانپذیر است.

نکته ۲ : مشاوره حقوقی به صورت حضوری یا تلفنی دارای هزینه حق المشاوره می باشد.

نکته۳- در مشهد وکالت حق الوکاله قابلیت اقساط دارد.

زمان ملاقات به وقت ایران-مشهد : روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ می باشد.