وکالت تخصصی در مشهد وکالت

بهترین وکیل ابطال مبایعه نامه در مشهد

وکیل مبایعه نامه و ابطال آن در مشهد وکالت معتقد است که ابطال مبایعه نامه طبق شرایط و اوضاع و احوال حاکم بر قرارداد و روابط طرفین معامله رخ می‎دهد . از جمله اینکه:

ابطال مبایعه نامه‎ مربوط به خرید و فروش ملک معمولاً شرایطی دارد که گاهی مربوط به مفاد نوشته شده در مبایعه‎ نامه  و گاهی مربوط به شرایط خارج از قرارداد است که، بعد از انجام معامله در روابط دو طرف به ‎وجود می‎ آید. وکیل ابطال مبایعه نامه در مشهد در ابتدا به تعریف مبایعه نامه و سپس به بیان مختصری از شرایط نوشته شده در مبایعه نامه و توافقاتی که باعث ابطال آن می شود می پردازد.

بهترین وکیل ابطال مبایعه نامه در مشهد

تعریف مبایعه نامه:

معمولاً  افراد  هنگام خرید و فروش ملک  قبل از این‎که سند رسمی تنظیم کنند نوشته ‎ایی پیرامون شرایط قرارداد و آنچه را که توافق کرده ‎اند یا به ‎صورت دستنویس یا با حضور در دفاتر املاک در فرم‎ هایی  می‎نویسند که مبایعه ‎نامه نامیده می شود.در این مورد برخی از افراد محتاط و دور اندیش در مشهد سعی می نمایند در هنگام تنظیم مبایعه نامه املاک و مستغلات حتی الامکان از نظارت حقوقی یک وکیل ملکی در مشهد استفاده نمایند.

شرایط ابطال در مفاد مبایعه نامه:

وکیل ملکی در مشهد وکالت پرونده های قضایی با موضوع ابطال در محتوای مبایعه نامه در محاکم دادگستری را دارای آمار بالایی مطرح می نماید واظهار می دارد بیشتر مباحث این پرونده ها در مورد مفاد مبایعه‎ نامه و پیامد های آن است و گاهی تاحدی تاثیرگذارند که باعث ابطال مبایعه ‎نامه می‎شوند. مثلاً براساس  قانون پیش‎ فروش ساختمان حتی اگر مبایعه ‎نامه در بنگاه املاک  معتبر تنظیم شده باشد ممنوع است، این شرط مربوط به تنظیم مبایعه ‎نامه است که اگر رعایت نشود  باعث ابطال مبایعه ‎نامه می‎شود. 

اگر دو طرف باهم توافق کرده باشند که برای انجام معامله تشریفاتی را انجام دهند، این تشریفات در قالب شروط و تعهدات از جانب  هر دو طرف در  مبایعه‎ نامه نوشته می‎شود. درصورتی که این شروط و تعهدات انجام نشوند، مالکیت ‎وجود نداشته و مبایعه ‎نامه  باطل و بی اثر می‎شود. زیرا اگر در مبایعه ‎نامه  برای مالکیت خریدار شرایطی نوشته شود این مبایعه ‎نامه برای خریدار  ایجاد مالکیت  نمی‎کند .

تا زمانی که شروط رعایت و تعهدات انجام نشود مبایعه ‎نامه‎ ی نوشته شده اثری ندارد. حتی در پاره‎ای موارد نیز مبایعه ‎نامه باطل است مثلاً اگر در مبایعه ‎نامه شرط شده باشد که خریدار مبلغ معامله را به‎ صورت اقساط و در سررسید های تعیین شده پرداخت کند  و تا پرداخت آخرین قسط صاحب ملک نیست، چنانچه این شرط انجام نشود خریدار، تا پایان پرداخت اقساط، مالک شناخته نمی‎شود.

حتی ممکن است شرط شود درصورتی که خریدار یکی از اقساط را پرداخت نکرد مبایعه نامه باطل شود، در این صورت عدم پرداخت  هریک از اقساط مبایعه ‎نامه را باطل می‎کند.

جهت ارتباط با مشهد وکالت می توانید در ساعات اداری از طریق شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:

۰۵۱-۳۷-۶۷-۸۰-۹۰

۰۹۱۵-۸۰-۷۰-۱۶۴

نکته ۱: مشاوره حقوقی به صورت حضوری و با تعیین وقت قبلی از طریق شماره های ارتباطی فوق انجام می گردد. مشاوره حقوقی به صورت تلفنی نیز امکانپذیر است.

نکته ۲ : مشاوره حقوقی به صورت حضوری یا تلفنی دارای هزینه حق المشاوره می باشد.

نکته۳- در مشهد وکالت حق الوکاله قابلیت اقساط دارد.

زمان ملاقات به وقت ایران-مشهد : روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ می باشد.