وکالت تخصصی در مشهد وکالت

شرط وکالت بلاعزل زن برای طلاق

شرط وکالت بلاعزل زن برای طلاق

سوال: آیا زوج می تواند در ضمن عقد ازدواج، به همسرش وکالت بدهد که اگر ازدواج مجدد کرد یا نفقه او را مثلا به مدت 6 ماه نداد بتواند خود را مطلقه کند؟ و آیا چنین وکالتی صحیح است ؟ و بر فرض درست بودن آیا قابل عزل می باشد یا خیر؟

شرط وکالت بلاعزل زن برای طلاق

این شرط و شروطی که در ضمن عقد می شود در قالب قانون مدنی صدرست و صحیح است و همین که مخالف اصل عقد نیست کفایت می کند و قابلیت استناد و اجرا دارد و این وکالت در طلاق نیز از انجا که در ضمن عقد نکاح شرط شده است و عقد نکاح هم عقدی لازم است ، قابل عزل نخواهد بود بنابرین زن برای طلاق وکیل خواهد بود لیکن برای اجرای طلاق، زن لازم است که به دادگاه مراجعه نماید تا دادگاه به زن اجازه طلاق دهد که با استفاده از وکالت بلا عزل اعطایی از زوج خود را مطلقه نماید .

متن ماده 1119 قانون مدنی می گوید (ماده 1119 – طرفين عقدازدواج مي توانندهرشرطي كه مخالف بامقتضاي عقدمزبورنباشددرضمن عقدازدواج ياعقدلازم ديگربنمايدمثل اينكه شرط شودهرگاه شوهرزن ديگربگيرديادرمدت معيني غائب شودياترك انفاق نمايد يابرعليه حيات زن سوءقصدكندياسوءرفتاري نمايدكه زندگاني آنهابا يكديگرغيرقابل تحمل شودزن وكيل ووكيل درتوكيل باشدكه پس ازاثبات تحقق شرط درمحكمه وصدورحكم نهائي خودرامطلقه سازد.)

جهت ارتباط با مشهد وکالت می توانید در ساعات اداری از طریق شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:

۰۵۱-۳۷-۶۷-۸۰-۹۰

۰۹۱۵-۸۰-۷۰-۱۶۴

نکته 1: مشاوره حقوقی به صورت حضوری و با تعیین وقت قبلی از طریق شماره های ارتباطی فوق انجام می گردد. مشاوره حقوقی به صورت تلفنی نیز امکانپذیر است.

نکته 2 : مشاوره حقوقی به صورت حضوری یا تلفنی دارای هزینه حق المشاوره می باشد.

نکته3- در مشهد وکالت حق الوکاله قابلیت اقساط دارد.

زمان ملاقات به وقت ایران-مشهد : روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ می باشد.