وکالت تخصصی در مشهد وکالت

وکیل خوب طلاق در مشهد

وکیل خوب طلاق در مشهد

✳️ آیا می دانید داوری چیست؟

✅بسیاری از اختلافات حقوقی و برخی از دعاوی کیفری را می توان بدون مراجعه به محاکم دادگستری حل و فصل نمود .به این روش داوری می گویند . طرفین دعوا می توانند در هر مرحله ای از دعوا به داور مراجعه کنند و با صدور رای داوری ، بدون مراجعه به دادگاه ، به اختلافات خود خاتمه دهند.

وکیل خوب طلاق در مشهد

برخی از مزایای داوری به شرح ذیل می باشد
1- هزینه دادرسی وجود ندارد
2- مدت زمان رسیدگی بسیار کمتر از دادگاه می باشد.
3- رسیدگی تخصصی می باشد.
4- طرفین دعوا خودشان داور را انتخاب می کنند.
5- رای داور قطعی و غیر قابل اعتراض می باشد.
6- رای داور نیز مثل رای دادگاه ، از طریق اجرای احکام دادگاه اجرا می شود .
7- در رسیدگی داوری ، طرفین اختلاف بدون استرس و نگرانی حضور دارند.
…… و سایر مزایای دیگر

وکیل خوب طلاق در مشهد

✳️ آیا می دانید در چه صورتی مرد می‌تواند ازدواج مجدد کند؟
 

✅ ماده ۱۶ قانون حمایت از خانواده مصوب سال 53،  اصل را بر ممنوعیت ازدواج مجدد مردان قرار داده و مقرر کرده است که «مرد نمی‌تواند با داشتن زن، همسر دوم اختیار کند مگر در موارد زیر: ۱ – رضایت همسر اول ۲ – عدم قدرت همسر اول به ایفای وظایف زناشویی ۳ – عدم تمکین زن از شوهر ۴ – ابتلاء زن به جنون یا امراض صعب‌العلاج ۵ – محکومیت زن به حبس بیش از شش ماه ۶ – ابتلاء زن به هر گونه اعتیاد مضر ۷ – ترک زندگی خانوادگی از طرف زن ۸ – عقیم بودن زن ۹ – غایب مفقودالاثر شدن زن.»

وکیل خوب طلاق در مشهد

🔸بنابراین اگر زوجه مشکلی نداشته باشد، بیمار نباشد، محبوس و مجنون هم نباشد، بچه‌دار هم شده باشد، در این صورت، تنها راه مرد برای ازدواج مجدد اخذ رضایت همسر اول و کسب اجازه از دادگاه است. 

🔸البته احراز تحقق بند‌های دوم تا نهم هم با دادگاه است و اگر دادگاه آن را احراز نکند، اجازه ازدواج مجدد را به مرد نخواهد داد.

وکیل خوب طلاق در مشهد

🔸مردی که می‌خواهد مجدد ازدواج کند، باید برای تجدید فراش، دادخواستی به طرفیت همسر اول خود تنظیم و در آن خطاب به دادگاه دلایل و علل تقاضای خود را بیان کند. دادگاه نیز با تعیین وقت رسیدگی، یک نسخه از دادخواست را برای همسر اول ارسال می‌کند تا به آن پاسخ دهد یا برای جلسه دادگاه خود را آماده کند. پس از آن، دادگاه با انجام اقدامات ضروری و تحقیق از زن اول و پس از احراز شرایط لازم و نیز بعد از احراز توانایی مالی مرد و اجرای عدالت بین همسران، به شوهر اجازه ازدواج مجدد می‌دهد و چنانچه مرد شرایط و اوضاع مالی مساعدی نداشته باشد و زن نیز حاضر به تمکین و ایفای وظایف زناشویی باشد، با درخواست او مخالفت خواهد کرد.

منبع : کانال مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی و وکالت تخصصی ویژه دعاوی خانواده از جمله طلاق ، طلاق توافقی، مطالبه مهریه…