وکالت تخصصی در مشهد وکالت

بهترین وکیل چک در مشهد

بهترین وکیل چک در مشهد وکیلی است که در دعاوی تجاری از جمله دعاوی چک تخصص و توانمندی لازم را داشته باشد. مشهد وکالت ضمن معرفی بهترین وکیل دعاوی تجاری در مشهد نکات حقوقی در خصوص دعوی چک در مشهد را مطرح می نماید.

وکیل چک در مشهد

«نحوه‌ی مطرح نمودن دعوای حقوقی چک برگشتی»

از نظر بهترین وکیل چک در مشهد دارنده‌ چک می‌تواند به منظور مطالبه‌ی مبلغ چک، اقدام به تنظیم و تقدیم دادخواست علیه صادرکننده به دادگاه عمومی محل انجام معامله یا اقامتگاه صادرکننده‌ چک (خوانده دعوی چک) بنماید. از نظر صلاحیت مرجع رسیدگی به دعوی چک در مشهد چکهایی که مبلغ آن‌ها تا ۲۰۰ میلیون ریال است در صلاحیت شورای حل اختلاف واقع در شهر مشهد می باشد.

چه زمانی می‌توان یک چک را برگشت زد؟

وکیل دعاوی تجاری در مشهد وکالت اظهار می دارد: در خصوص دعاوی تجاری مقل دعوی چک قبل از هر اقدامی باید بدانیم که چه زمانی می‌توان یک چک را برگشت زد. هرگاه دارنده‌ چک با یکی از اشکال و موارد ذیل مواجهه گردید قانونا مجاز خواهد بود چک را برگشت زده و گواهی عدم پرداخت را از بانک محال علیه دریافت نماید.

۱) نبودن وجه نقد در حساب و یا کافی نبودن آن
2) صدور دستور عدم پرداخت وجه چک از طرف صاحب حساب به بانک
۳) تنظیم چک به صورت نادرست از قبیل: مطابقت نداشتن امضاء، اختلاف در مطالب چک، قلم خوردگی و …
۴) صدور چک از حسابی که مسدود (بسته) است.

«چک حقوقی و تفاوت آن با چک کیفری»

از نظر وکیل چک در مشهد وکالت برخی از افراد که از چک در تعاملات تجاری خود بهره می‌گیرند، تصور می‌کنند حقوقی شدن چک برگشتی به معنی از اعتبار افتادن و بی‌ارزش شدن آن است. در حالی‌که این‌گونه نیست. در چک برگشتی حقوقی فقط صادرکننده قابل تعقیب و مجازات کیفری نیست؛ اما می‌توان تقاضای توقیف اموال و دارایی صادرکننده را کرد و دادگاه نیز حکم به پرداخت مبلغ چک خواهد داد. 


امکان درخواست توقیف اموال صادرکننده چک توسط دارنده ان و یا وکیل چک در مشهد وکالت وجود دارد و اصولا دادگاه در غیر از موارد صدور چک بابت ربا یا در صورت اثبات عدم استحقاق دارنده چک، حکم به پرداخت مبلغ چک را صادر می کند.

خواهان در دعوای حقوقی چک در مشهد می‌بایست، علاوه بر مبلغ چک، کلیه هزینه‌ها و خسارات  که شامل هزینه تمبر دادرسی، حق‌الوکاله وکیل، خسارت تأخیر تأدیه، نرخ تورم می‌باشد، را نیز مطالبه نماید.
در مورد دعوای ناشی از صدور چك بلامحل با توجه به اینكه دعوا در دادگاه های حقوقی مطرح شود یا كیفری یا دایره اجرائیات ادارات ثبت، قواعد مربوط به صلاحیت دادگاه ها متفاوت است.
تهیه و تنظیم دادخواست و طرح دعوی مطالبه چک یک موضوع حقوقی است. منطق حقوقی ایجاب می کند پیگیری دعاوی تجاری از جمله دعوی چک در مشهد را به وکلای دعاوی تجاری و وکیل چک در مشهد بسپارید.

 

وکیل سفته

 

جهت ارتباط با مشهد وکالت می توانید در ساعات اداری از طریق شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:

۰۵۱-۳۷-۶۷-۸۰-۹۰

۰۹۱۵-۸۰-۷۰-۱۶۴

نکته ۱: مشاوره حقوقی به صورت حضوری و با تعیین وقت قبلی از طریق شماره های ارتباطی فوق انجام می گردد. مشاوره حقوقی به صورت تلفنی نیز امکانپذیر است.

نکته ۲ : مشاوره حقوقی به صورت حضوری یا تلفنی دارای هزینه حق المشاوره می باشد.

نکته۳- در مشهد وکالت حق الوکاله قابلیت اقساط دارد.

زمان ملاقات به وقت ایران-مشهد : روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ می باشد.