وکالت تخصصی در مشهد وکالت

راه اندازی مرکز مشاوره حقوقی رایگان برای کارگران ساختمانی وخانواده هایشان

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی، از راه اندازی مرکز مشاوره حقوقی رایگان به کارگران ساختمانی و خانواده ایشان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛  این سازمان در راستای طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و به منظور گرامیداشت هفته کار و کارگر، تکریم و دیدار با کارگران ساختمانی از کارافتاده ای که در حین کار دچار سانحه شده اند را در دستور کار خود قرار داده است. سیدنجم‌الدین محمدی، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی با بیان اینکه تکریم کار و کارگر باعث رونق تولید و توسعه اشتغال می‌گردد، گفت: در این خصوص، سازمان، برنامه های متنوعی را در قالب بسترسازی، تسهیلگری، بهره گیری از قابلیت های موجود در سطح شهر و نیز تجمیع ظرفیت سازمان ها، نهادها و ارگان های ذیربط پیش بینی و اجرا نموده است. توانمندسازی خانواده کارگران از جمله برنامه هایی می باشد که با هدف ارتقای سطح درآمد و معیشت ایشان و نیز پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دست اجرا است.

در اولین دیدار که با حضور آقای محجوب ، نماینده مجلس شورای اسلامی شهر تهران ، آقای حبیب‌زاده عضو شورای اسلامی ، آقای محمدی مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی، آقای لطفی معاون توانمندسازی و کارآفرینی این سازمان و تنی چند از مسئولین و مدیران ذیربط، برگزار شد؛ با سه کارگر از کارافتاده، دیداری صمیمانه صورت گرفت.

 کارگران، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات میهمانان و مسئولین، درخواست های خود از جمله اشتغال اعضای خانواده، آشنایی بیشتر با مسائل حقوقی، پیگیری امور بیمه تامین اجتماعی و … را مطرح نمودند که آقای محجوب و آقای حبیب زاده در خصوص پیگیری مسائل حقوقی و اداری ایشان و آقای محمدی در خصوص پیگیری امور اشتغال و آموزش و مهارت آموزی و نیز امور رفاهی ایشان دستورات لازم را صادر کردند.

در پایان مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات کارگران، مسائل حقوقی و قانونی می باشد، گفت : مرکز مشاوره حقوقی رایگان به کارگران ساختمانی و خانواده راه اندازی خواهد شد.  همچنین آموزش های رایگان HSE به منظور افزایش مهارت کارگران و نیز کاهش حوادث حین کار نیز به آنان ارائه میشود.