وکالت تخصصی در مشهد وکالت

وکیل طلاق توافقی در مشهد

وکیل طلاق توافقی در مشهد

مشاوره حقوقی و وکالت تخصصی با وکیل متخصص خانم در دپارتمان حقوقی – تخصصی مشهد وکالت ، سرکار خانم محبوبه توکلی وکیل پایه یک دادگستری و عضو رسمی کانون وکلای دادگستری مرکز ( تهران) با بیش از ۱۶ سال سابقه حرفه ای وکالت در محاکم ایران از جمله محاکم تهران- مشهد.

✍ مشاوره حقوقی _وکالت تخصصی در انواع دعاوی خانواده: مانند مطالبه مهریه، طلاق، طلاق توافقی، عدم تمکین… در مشهد

 

وکیل طلاق توافقی در مشهد

طلاق توافقی چیست؟

ساده ترین شکل وقوع طلاق هنگامی است که زن و شوهر برای طلاق با هم توافق کرده باشند و دیگر تمایلی به ادامه زندگی مشترک نداشته باشند. این طلاق را در اصطلاح «طلاق توافقی» می نامند. همچنان که از نام این نوع طلاق بر می آید، تمام مسائل و موضوعات مشترک بین زن و شوهر با توافق هر دوی آنها حل و فصل خواهد شد و حضور هر دو در تمام مراحل طلاق الزامی است.

 

وکیل طلاق توافقی در مشهد

نکته مهم در درخواست طلاق توافقی آن است که زن و مرد باید در خصوص کلیه‌ امور مالی و غیرمالی خود با یکدیگر توافق داشته باشند. پس از اینکه زوجین در امور مشترک به توافق رسیدند، می توانند برای طلاق توافقی اقدام کنند. توافقات مذکور می‌تواند در محضر و جلسه‌ی دادگاه باشد یا در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد و به طریق رسمی ثبت شود و یا اگر طرفین مایل بودند از همان ابتدا به وکلای دادگستری مراجعه کنند شرح توافقات خود را به وکلای خویش خواهند داد و وکلای ایشان مراحل قانونی طلاق توافقی را انجام می دهند.

وکیل طلاق توافقی درمشهد

معمولا پس از صدور حكم طلاق توافقی، شوهر هیچ اجباری برای آمدن به محضر ندارد و چون این طلاق با توافق طرفین صورت می‌گیرد، به لحاظ قانونی رفتن به محضر هم باید با توافق طرفین باشد و نمی‌شود توافق طرفین را با الزام همراه كرد.

بنابراین برای حل این مشكل شاید بهترین راهكار این باشد كه طرفین الزام رفتن به محضر را نیز جزیی از تعهدات خود در دادخواست ذكر كنند تا در نهایت در حكم دادگاه منعكس شود. در این صورت می‌توان الزام شوهر را به آنچه خود تعهد داده است، از دادگاه درخواست كرد.

وکیل طلاق توافقی در مشهد

در چه حالتی زن نمی تواند به مهریه خود رجوع کند؟
زمانی است که زوجه در خصوص مهریه، ما فی الذمه زوج را ابراء می‌کند.
به این بیان که می‌گوید از نظر من تو دیگر تکلیفی برای پرداخت مهریه نخواهي داشت ( تو را از پرداخت مهریه بری می کنم ) این بیان باعث می‌شود تا تکلیف شوهر در ادای مهر به طور کلی ساقط شود.پس در این حالت زن حق رجوع ندارد.

 

وکیل طلاق توافقی در مشهد

 

در چه حالتی زن می تواند به مهریه خود رجوع کند؟
زمانی است که زوجه در قبال طلاق، مهریه خود را به شوهر بذل می‌کند.
بذل مهر در طلاق‌های خلع و مبارات انجام می‌شود، خُلع و مُبارات دو نوع طلاق توافقی در فقه و حقوق اسلامی است که در آن زن با واگذاری مالی به شوهر از وی طلاق می‌گیرد. این طلاق مربوط به زمانی است که زن از شوهر به قدری تنفر پیدا کرده باشد که حاضر شود با پرداخت پول از قید همسری وی رها شود.
این مال ممکن است مهریه زن یا معادل آن باشد، به همین جهت در فرهنگ عامه از عبارت «مهرم حلال و جانم آزاد» در اشاره به این نوع طلاق استفاده می‌کنند.
وکیل طلاق توافقی در مشهد

بنابراین زن با پرداخت مالی به شوهر، از او می‌خواهد كه طلاقش دهد.

اگر زن در ایام عده طلاق از بذل خود رجوع کند، طلاق ملغي و کان‌ لم‌ یکن خواهد شد.
یعنی همچنان زن و شوهر محسوب می شوند و مثل این است که اصلا طلاقی صورت نگرفته است .
پس در این حالت زن حق رجوع از مهریه را تا پایان مدت عده دارد .

وکیل طلاق توافقی در مشهد

هر گاه طلاق توافقی ظرف مدت قانونی که در رأی دادگاه نوشته می شود، اجرا نشود، کلیه توافقاتی که زوجین با یکدیگر نمودند بی اعتبار خواهد شد.

مشاوره اجباری در مراکز مشاوره

طبق ماده ۲۵ قانون حمایت خانواده مصوب اسفند ماه سال ۹۱ دادگاه خانواده بدون جلب نظر مشاوره خانواده نمی‌تواند اقدام به صدور رای گواهی عدم امکان سازش نماید.
بنابراین زوجین باید به مراکز غربالگری و مشاوره خانواده مراجعه نمایند. پس از انجام جلسات مشاوره با مشاوران مذکور چنانچه زوجین همچنان بر تصمیم خود مبنی بر طلاق اصرار داشته باشند، مرکز مشاوره اقدام به صدور گواهی عدم انصراف از طلاق می‌نماید.

پس از تقدیم دادخواست برای زوجین یا وکلای ایشان وقت جلسه رسیدگی تعیین خواهد شد که باید در تاریخ و ساعت تعیین شده در شعبه مربوطه که در دادگاه خانواده صلاحیت دار مستقر است، حضور داشته باشند.
زوجین یا وکلای ایشان باید در روز و ساعت تعیین شده به همراه مدارک لازم در دادگاه خانواده حاضر شوند.
در این مرحله مسایلی چون مهریه، نفقه زوجه، اجرت المثل، جهیزیه، حضانت فرزند و نحوه ملاقات با فرزند و … توسط قاضی بررسی شده و به امضاء طرفین یا وکلای ایشان می رسد.

وکیل طلاق توافقی در مشهد

صدور رای طلاق توافقی

دادگاه پس از تشکیل جلسه و رسیدگی به جمیع جهات نسبت به صدور گواهی عدم امکان سازش اقدام می نماید و زوجین پس از طی مراحل تجدید نظرخواهی و فرجام خواهی و یا اسقاط حق تجدید نظر و فرجام خواهی خود می توانند نسبت به قطعیت رای اقدام نمایند.

وکیل طلاق توافقی در مشهد

اجرای صیغه طلاق

احراز عدم بارداری زوجه جهت صدور گواهی عدم امکان سازش الزامی است و برای این منظور زوجه باید به آزمایشگاه یا پزشکی قانونی معرفی و پس از انجام آزمایشات پزشکی مربوطه، گواهی عدم بارداری را اخذ و به دفتر خانه ثبت طلاق ارائه نماید. البته در صورتیکه زوجه یائسه باشد نیازی به ارائه گواهی عدم بارداری نیست.
همچنین در صورتی که زوجه باکره باشد، نیازی به گواهی عدم بارداری نیست ولی بجای آن باید با معرفی نامه دادگاه به پزشکی قانونی مراجعه و گواهی سلامت بکارت مبنی بر تایید دوشیزه بودن را اخذ و به دادگاه ارائه نماید.

پس از آن زوجین با مراجعه به دفترخانه ثبت طلاق اقدام به اجرای صیغه طلاق می‌نمایند. مهلت اجرای صیغه طلاق ۳ ماه می باشد.

عدم حضور زوجین در دفترخانه برای ثبت طلاق توافقی

وقتی گواهی عدم امکان سازش که بابت طلاق توافقی صادر شده است زوجین باید در تاریخ مشخص شده در دفترخانه برای ثبت طلاق حضور پیدا کنند. در صورت عدم حضور زن و شوهر در دفترخانه برای ثبت طلاق. دفتردار برای زوجین اخطاریه صادر می کند و از طرفین می خواهد که برای جاری شدن صیغه طلاق در دفترخانه حضور پیدا کنند.
چنانچه زوجین یا یکی از آنها در دفترخانه مزبور برای ثبت طلاق توافقی حاضر نشود، دیگر امکان ثبت طلاق وجود ندارد و اجرای صیغه طلاق و صدور طلاقنامه منتفی می گردد.

 وکیل طلاق توافقی در مشهد

امتیاز طلاق توافقی نسبت به سایر انواع طلاق های دیگر

1- اجتناب از صرف هزينه و وقت زياد در تکرار دادرسی ها و فرآیند قضائی آن

2- حفظ احترام و كرامت زوجین 

3- كاهش تنش و تقلیل آسیب و صدمات روحی-روانی

4- امكان افزایش تحقق عملی در اجرای تعهدات مورد توافق

 

وکیل طلاق توافقی در مشهد

 

 «مزایای حضور وکیل در طلاق توافقی »

در صورت اختیار وکیل نیازی به حضور طرفی که وکیل دارد در تمام مراحل دادگاه نیست.برای کسانی که تا کنون با دادگاه اصطلاحا سر و کار نداشته اند، گذشته از نا آگاهی نسبت به دعاوی خانواده ، استرس و اضطراب مواجه با قاضی و حضور در دادگاه وجود دارد.

بدیهی است طرفی که وکیل اختیار کند دچار اینگونه اضطراب ها نخواهد شد.عده ای از مردم با توجه به شخصیت، شغل و سایر مسایل معتقدند که اگر در مجتمع قضایی خصوصا دادگاه خانواده حضور پیدا کنند چه بسا که با شخص آشنا و یا از اقوام رو به رو شوند و به باور آنها این موضوع خوب نیست، گذشته از درست و غلط بودن این اعتقاد که جنبه شخصی دارد، بودن وکیل به جای موکل این مشکل را حل می کند. توصیه بر این است که حتی الامکان در تمام مراحل از وکیل استفاده کنید.

اگر شخصی تمایل به حضور در دادگاه را ندارد بهتر است وکیل متخصص در کنار وی باشد.انجام مراحل اقامه دعوی توسط وکیل دادگستری به دلیل آشنا بودن به شعب دادگاه و رویه آن ها سریعتر خواهد بود.به تجربه ثابت شده است و به کرات مشاهده گردیده است که بدلیل اینکه در زمان طرح دعاوی خانواده بین زن و شوهر و اطرافیان آن ها تنش وجود دارد، بگو مگو و احیانا درگیری بین زوجین و اطرافیان، در دفتر خدمات قضایی، جلسه مشاوره و دادگاه ایجاد می شود. شاهد پرونده های زیادی بوده ایم که زوجین با عجله و با تصمیم آنی به دادگاه برای طرح دعاوی خانواده از جمله طلاق مراجعه کرده اند ولی بعد از فروکش کردن عصبانیت، پشیمان شده اند.

طلاق توافقی اولین راه حل نیست بلکه آخرین آنهاست. ثانیا به هر دلیل اگر تصمیم قطعی برای طرح دعاوی خانواده گرفتید برای حفظ حرمت طرفین و جلوگیری از تنش و درگیری، منطقی است که امر طلاق را توسط یک وکیل متخصص در طلاق توافقی انجام دهید. در دعاوی خانواده بین بعضی از زوجین بی اعتمادی شدید وجود دارد و زوجین بیم آن را دارند که طرف مقابل ممکن است او را فریب دهد. برای جلوگیری از این موضوع، داشتن وکیل مجرب و متعهد بهترین راه حل است.

مشاوره حقوقی و وکالت تخصصی در انواع دعاوی خانواده از جمله طلاق توافقی توسط وکلای مجرب و متخصص آقا و خانم در دپارتمان تخصصی-حقوقی مشهد وکالت

جهت ارتباط با مشهد وکالت می توانید در ساعات اداری از طریق شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:

۰۵۱-۳۷-۶۷-۸۰-۹۰

۰۹۱۵-۸۰-۷۰-۱۶۴

نکته ۱: مشاوره حقوقی به صورت حضوری و با تعیین وقت قبلی از طریق شماره های ارتباطی فوق انجام می گردد. مشاوره حقوقی به صورت تلفنی نیز امکانپذیر است.

نکته ۲ : مشاوره حقوقی به صورت حضوری یا تلفنی دارای هزینه حق المشاوره می باشد.

نکته۳: در مشهد وکالت حق الوکاله قابلیت اقساط دارد.

زمان ملاقات به وقت ایران_مشهد : روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ می باشد.