وکالت تخصصی در مشهد وکالت

هزينه تعمير نماى ساختمان و تراس بر عهده چه كسى است؟

هزينه تعمير نماى ساختمان و تراس بر عهده چه كسى است؟

مطابق با قانون تعمیر نمای ساختمان اگر جزء مشاعات باشد، بر عهده تمام اعضای ساختمان است.

 

هزينه تعمير نماى ساختمان

 

هر ساختمان دارای هیئت مدیره است و بر اساس تصمیماتی که در آن هیئت مدیره و توسط مدیر ساختمان گرفته می‌شود، اقداماتی نظیر تعمیرات داخلی ساختمان انجام خواهد شد، اما جای سوال است که هزینه تعمیر نمای بیرونی ساختمان بر عهده چه کسی است؟
بسیاری از افراد این سوال را دارند که آیا نمای بیرونی بالکن و تراس جزء مشاعات حساب می‌شود و در صورت ریزش نمای تراس یک واحد، تمام واحد‌ها باید هزینه تعمیر را پرداخت کنند یا تنها بر عهده مالک همان واحد است؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که نمای بیرونی آپارتمان جزء مشاعات به حساب می‌آید، حال اگر پنجره یا نورگیری که در قسمت مشاعات تعبیه شده دچار مشکل و خرابی شود، تمام واحد‌ها باید در پرداخت هزینه‌های تعمیر آن مشارکت داشته باشند، اما در صورتی که قسمتی که دچار مشکل شده استفاده اختصاصی داشته باشد و تنها برای یک واحد نورگیری داشته باشد، هزینه تعمیر بر عهده همان واحد است که نمای بیرونی آن دچار مشکل شده است.
از آنجایی که در برخی از اسناد میزان متراژ بالکن و تراس ذکر شده است، پس می‌توان نتیجه گرفت این بخش‌ها جزء مشاعات ساختمان نیستند و مربوط به قسمت‌های اختصاصی هر یک از واحد‌ها به حساب می‌آیند و در صورت به وجود آمدن خرابی در تراس واحدی، همان واحد باید هزینه خرابی را پرداخت کند.

جهت ارتباط با مشهد وکالت می توانید در ساعات اداری از طریق شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:

۰۵۱-۳۷-۶۷-۸۰-۹۰

۰۹۱۵-۸۰-۷۰-۱۶۴

نکته ۱: مشاوره حقوقی به صورت حضوری و با تعیین وقت قبلی از طریق شماره های ارتباطی فوق انجام می گردد. مشاوره حقوقی به صورت تلفنی نیز امکانپذیر است.

نکته ۲ : مشاوره حقوقی به صورت حضوری یا تلفنی دارای هزینه حق المشاوره می باشد.

نکته۳- در مشهد وکالت حق الوکاله قابلیت اقساط دارد.

زمان ملاقات به وقت ایران-مشهد : روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ می باشد.