وکالت تخصصی در مشهد وکالت

وکیل وصول چک درمشهد

توفیق و توانمندی حقوقی در دعوی مطالبه وجه چک در مشهد ایجاب میکند که یک وکیل وصول چک در مشهد در زمینه فعالیت و تجربه وکالتی در خصوص دعاوی تجاری مبتنی بر اسناد تجاری لازم الاجرا همانند چک، نسبت به کلیه مقررات ، آرای وحدت رویه و قوانین تازه تصویب شده تسلط داشته باشد. یک وکیل وصول چک در مشهد وکالت در مورد تفاوت چک حقوقی با چکی که دارای جنبه کیفری است چنین توضیح می دارد:
برخی از افراد که از چک در تعاملات تجاری خود بهره می‌گیرند، تصور می‌کنند حقوقی شدن چک بلا محل و یا به‌اصطلاح چک برگشتی به معنی از اعتبار افتادن و بی‌ارزش شدن آن است. در حالی‌که این‌گونه نیست. در چک برگشتی حقوقی فقط صادرکننده قابل تعقیب و مجازات کیفری نیست؛ اما می‌توان تقاضای توقیف اموال و دارایی صادرکننده را کرد و دادگاه نیز حکم به پرداخت مبلغ چک خواهد داد.

 

وکیل چک

 


همچنین امکان درخواست توقیف اموال صادرکننده، وجود دارد و دادگاه بررسی می‌کند، جز در مورد صدور چک بابت ربا یا در صورت اثبات عدم استحقاق دارنده، حکم به پرداخت مبلغ چک را می‌دهد.
خواهان در دعوای حقوقی چک، می‌بایست، علاوه بر مبلغ چک، کلیه هزینه‌ها و خسارات  که شامل هزینه تمبر دادرسی، حق‌الوکاله وکیل، خسارت تأخیر تأدیه، نرخ تورم می‌باشد، را نیز مطالبه نماید.
در مورد دعوای ناشی از صدور چك بلامحل با توجه به اینكه دعوا در دادگاه های حقوقی مطرح شود یا كیفری یا دایره اجرائیات ادارات ثبت، قواعد مربوط به صلاحیت دادگاه ها متفاوت است.

دارندگان محترم اسناد تجاری چک و سفته در مشهد طرح دعاوی مربوط به اسناد تجاری چک و سفته خود را به وکلای متخصص اسناد تجاری در مشهد وکالت بسپارید.

جهت ارتباط با مشهد وکالت می توانید در ساعات اداری از طریق شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:

۰۵۱-۳۷-۶۷-۸۰-۹۰

۰۹۱۵-۸۰-۷۰-۱۶۴

نکته 1 : مشاوره حقوقی به صورت حضوری و با تعیین وقت قبلی از طریق شماره های ارتباطی فوق انجام می گردد. مشاوره حقوقی به صورت تلفنی نیز امکانپذیر است.

نکته 2 : مشاوره حقوقی به صورت حضوری یا تلفنی دارای هزینه حق المشاوره می باشد.

نکته3 : در مشهد وکالت حق الوکاله قابلیت اقساط دارد.

زمان ملاقات به وقت ایران-مشهد : روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ می باشد.