وکالت تخصصی در مشهد وکالت

استعلام ثبتی قبل از خرید ملک

قبل از بررسی موضوع “استعلام ثبتی قبل از خرید ملک” ابتدا باید به این نکته توجه نمود که وکیل اثبات مالکیت در مشهد و سایر کلانشهرهای ایران وظایف خطیری در اینگونه دعاوی برخوردار هستند زیرا دعاوی اثبات مالکیت بسیار تخصصی و پیچیده می باشد و مشاوره گرفتن از وکلای خبره در املاک بسیار حایز اهمیت خواهد بود.

قبل از خرید ملک برای اطمینان استعلام ثبتی بگیرید
قبل از خرید ملک برای اطمینان استعلام ثبتی بگیرید

پرونده های بسیاری طی سال‌های اخیر مطرح شده که سند ارائه شده از سوی فروشنده متعلق به ملک مورد معامله نبوده یا ملک مورد معامله بازداشت بوده است. در برخی پرونده های دیگر به واسطه تعقیب قضایی مالک، فروشنده اجازه انجام معامله را نداشته و به اصطلاح حقوقی ممنوع‌ المعامله است. بخش دیگری از این پرونده‌ها به طور عمده مربوط به دعاوی است که در آنها در حالی‎که سند ملک فروخته شده در رهن بانک بوده، مالک اقدام به فروش آن و دریافت پول از خریدار کرده است.

راهکار قانونی برای رفع ابهام :

پس از توافقات اولیه با فروشنده ملک و قبل از تنظیم و امضای هر گونه قرارداد ، متقاضیان خرید ملک می‎توانند بهمراه طرف معامله با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و ارائه سند آپارتمانی که انتخاب کرده‎اند، با استعلام ثبتی نسبت به صحت سند ارائه شده، مالکیت فرد فروشنده و همچنین نداشتن محدودیت‌های قضایی و حقوقی برای ملک موردمعامله اقدام کنند.
بنابراین خریدار میتواند با پرداخت مبلغی حدود ۵۰ هزار تومان به دفتر خانه اسناد رسمی ( ۴۰ هزار تومان به حساب اداره ثبت مربوطه و ۱۰ هزار تومان بعنوان حق الزحمه دفترخانه ) پس از دریافت جواب استعلام از همان دفترخانه، با اطمینان کامل معامله کند.

ارائه سند مالکیت برای درخواست استعلام ثبتی الزامی است تا دفتر خانه با استفاده از اطلاعات مندرج در آن اقدام نماید.

جهت ارتباط با مشهد وکالت می توانید در ساعات اداری از طریق شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:

۰۵۱-۳۷-۶۷-۸۰-۹۰

۰۹۱۵-۸۰-۷۰-۱۶۴

نکته: مشاوره حقوقی به صورت حضوری و با تعیین وقت قبلی از طریق شماره های ارتباطی فوق انجام می گردد. مشاوره حقوقی به صورت تلفنی نیز امکانپذیر است.

نکته: مشاوره حقوقی به صورت حضوری یا تلفنی دارای هزینه حق المشاوره می باشد.

نکته: در مشهد وکالت حق الوکاله قابلیت اقساط دارد.

زمان ملاقات به وقت ایران-مشهد : روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ می باشد.