وکالت تخصصی در مشهد وکالت

شهردار مشهد با استعفای معاون فرهنگی خود موافقت کرد

در پی توهین روز گذشته معاون فرهنگی شهردار مشهد به اصحاب رسانه، وی با اجبار به استعفا از سوی افکار عمومی و خبر، از کار خود برکنار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از شهرآرا شهردار مشهد با بیان این که از جامعه خبری عذرخواهی می کنم و از امروز سرپرست برای معاونت فرهنگی اجتماعی خواهیم گذاشت، افزود: اتفاق دیروز، اتفاق نامناسبی بود؛ فارغ از اینکه زمینه این کار بر عهده چه کسی بود، از جامعه خبری عذرخواهی می‌کنم.

بعد از اتفاق دیروزدر فاصله کمی، آقای زارعی ابراز تاسف کردند و استعفا دادند. من باید صحبت می کردم و سنجیده عمل می‌کردم. من پذیرفتم که ایشان باید اقدامی در جهت استعفا داشته باشد.

کلایی خاطر نشان ساخت: ما باید رفتاری غیر رفتارمرسوم داشته باشیم، بنده استعفای ایشان را می پذیرم. ایشان اقدام شجاعانه کرد و افکار عمومی را درک کرد من هم فارغ از آن،رکن چهارم دموکراسی یعنی رسانه را قبول دارم.

از امروز سرپرستی برای معاونت فرهنگی اجتماعی خواهیم گذاشت. ما در رفتارهایی که داریم باید روی عنصر صداقت و شفافیت کار کنیم . هزینه بابت این امر را بپذیریم حتی اگر به زیان بنده است. باید هزینه این اتفاق را بپردازم.

جامعه خبرنگاری و اهالی رسانه می‌توانند روی شهر مشهد به عنوان نقطه ای که مدیرانش پاسخگو هستند، حساب کنند. من به نوعی با از دست دادن یکی از مدیران شهر، هزینه اش را می پذیرم. من هم باید رعایت امور خصوصی را می کردم. همه از جمله بنده، باید سهم خودمان را در اتفاقات بپذیریم.

توهین از این قرار بود که درجلسه دیروز یکی از خبرنگاران به انتقاد از معاون فرهنگی شهردار پرداخته و گفت: متاسفانه آقای زارعی جوابگوی خبرنگاران نیست و زمانی که اقدام به‌تماس با وی برای اخذ مصاحبه می‌کنیم، همین که متوجه می‌شوند خبرنگار هستیم گوشی موبایل را به‌روابط عمومی تحویل داده و از مصاحبه طفره می‌روند.

محمدرضا کلایی، شهردار مشهد در واکنش به‌این انتقاد، تعجب کرد و گفت: قطعا تذکرات لازم به‌ایشان داده خواهد شد.

حین نشست خبری کلایی به‌خبرنگاران گفت: برای راستی‌آزمایی این مسئله تماسی با وی می‌گیریم تا ببینیم جوابگو هستند یا خیر، که خبرنگاران در جواب وی گفتند: مشخص است که جواب شما را خواهد داد، بنابراین با موبایل یکی از خبرنگاران اقدام به‌این کار کنید.

خبرنگار رسانه معترض به‌عملکرد معاون فرهنگی با وی تماس گرفت و با جوابی از جانب معاون فرهنگی مواجه نشد.

در نهایت خبرنگاران از شهردار خواستار تماس شدند و همین که شهردار اقدام به‌برقراری تماس کرد (تلفن روی بلندگو بود)، معاون فرهنگی پاسخ داد که با خنده حضار مواجه شد.

شهردار خطاب به‌معاون خود این اعتراض را به‌گوش وی رساند که او نیز عصبانی شده و گفت: زمانی که من در جلسه هستم چگونه پاسخ خبرنگار را بدهم، در جلسه حتی جواب تماس زن و فرزند خود را نمی‌دهم، (لفظ رکیک نسبت به خبرنگاران).

گفتگو به‌اینجا که رسید شهردار تماس را قطع کرد، اما به‌خبرنگاران قول پیگیری این موضوع را داد و البته از اینکه بدون در جریان گذاشتن معاونش صدای او را روی بلندگو گذاشته بود ابراز پشیمانی کرد و گفت: حقوق وی را رعایت نکردم و باید به‌او می‌گفتم که موبایل روی بلندگو است.