وکالت تخصصی در مشهد وکالت

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی چیست؟

ساده ترین شکل وقوع طلاق هنگامی است که زن و شوهر برای طلاق با هم توافق کرده باشند و دیگر تمایلی به ادامه زندگی مشترک نداشته باشند. این طلاق را در اصطلاح «طلاق توافقی» می نامند. همچنان که از نام این نوع طلاق بر می آید، تمام مسائل و موضوعات مشترک بین زن و شوهر با توافق هر دوی آنها حل و فصل خواهد شد و حضور هر دو در تمام مراحل طلاق الزامی است.

طلاق توافقی چیست؟
نکته مهم در درخواست طلاق توافقی آن است که زن و مرد باید در خصوص کلیه‌ی امور مالی و غیرمالی خود باهم توافق کنند. پس از اینکه زوجین در امور مشترک به توافق رسیدند، می توانند برای طلاق توافقی اقدام کنند. توافقات مذکور می‌تواند در محضر و جلسه‌ی دادگاه باشد یا در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد و به طریق رسمی ثبت شود و یا اگر طرفین مایل بودند از همان ابتدا به وکلای دادگستری مراجعه کنند شرح توافقات خود را به وکلای خویش خواهند داد و وکلای ایشان مراحل قانونی طلاق توافقی را انجام می دهند.

چنانچه مراحل انجام طلاق توافقی به عهده وکیل باشد در این حالت وکیل ماهر و با تجربه در طلاق توافقی قبل از طرح پرونده طلاق توافقی، توافقات زوجین را صورتجلسه می کند و متن توافق نامه را نزد خود به صورت بایگانی نگه می‌دارد و مندرجات و توافقات را در خصوص تمام مسایل اعم از مالی و غیرمالی (مانند مهریه، نفقه، اجرت المثل، حضانت و آنچه قرار است بین زوجین رد و بدل شود) صورتجلسه می کند. وکیل پس از دادن دادخواست طلاق توافقی به دفتر خدمات و پس از ارجاع دادخواست به شعبه، جزئیات کامل توافق های زوجین را به دادگاه اعلام می کند که در متن دادنامه و رای طلاق توافقی به آن اشاره می شود.

وکیل طلاق در مشهد وکیلی است که حمایت از حقوق موکل را سرلوحه ی اعمال خویش قرار دهد و در قوانین خانواده از تسلط بالایی برخوردار باشد…

جهت ارتباط با مشهد وکالت می توانید در ساعات اداری از طریق شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:

۰۵۱-۳۷-۶۷-۸۰-۹۰

۰۹۱۵-۸۰-۷۰-۱۶۴

نکته ۱: مشاوره حقوقی به صورت حضوری و با تعیین وقت قبلی از طریق شماره های ارتباطی فوق انجام می گردد. مشاوره حقوقی به صورت تلفنی نیز امکانپذیر است.

نکته ۲ : مشاوره حقوقی به صورت حضوری یا تلفنی دارای هزینه حق المشاوره می باشد.

نکته۳- در مشهد وکالت حق الوکاله قابلیت اقساط دارد.

زمان ملاقات به وقت ایران-مشهد : روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ می باشد.