وکالت تخصصی در مشهد وکالت

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

 دپارتمان حقوقی- تخصصی مشهد وکالت با کادری تخصصی و مجرب از وکیل _ وکلای حرفه ای _ متخصص و طراز اول در دعاوی مختلف در مشهد با مدیریت جناب آقای سعید عابدیان وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی و دارنده آرای توفیقی درخشان مفتخر است احقاق حقوق حقه شما در دعاوی حقوقی و بالاخص دعاوی مربوط به مباحث خانواده من جمله طلاق توافقی در مشهد را برعهده گرفته و مورد پیگیری حقوقی و دفاع قانونی خود قرار دهد.

« تعریف طلاق »

طلاق از نظر لغوی به معنی باز کردن گره و رها کردن است از نظر حقوقی به معنی انحلال نکاح دائم با رعایت تشریفات و شرایط مقرر در قانون می‌باشد.

بنابراین طلاق ویژه نکاح دائم است و از بین رفتن نکاح موقت از طریق پایان مدت معین نکاح موقت صورت می‌گیرد.

 

طلاق توافقی

 

« تعریف عده »

✍ چنانچه نکاح به واسطه فوت شوهر، طلاق، فسخ یا بذل مدت منحل شود مدتی به نام عده آغاز می‌شود که در این مدت زن نمی‌تواند با دیگری ازدواج کند. این مدت با توجه به نوع پایان ازدواج (مرگ همسر یا طلاق یا فسخ نکاح)، نوع ازدواج (دائم یا موقت) و باردار بودن یا نبودن زن متغیر است. فلسفه وضع عده جلوگیری از اختلاط نسل و احترام به رابطه زناشویی سابق و تعبد است.

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

در صورتی که زن در هنگام عده با مردی ازدواج کند ازدواج آنان باطل است و در صورت آگاهی از حکم عده، ازدواج آن مرد و زن با یکدیگر برای همیشه حرام می‌شوند.

مدت عده طلاق در قانون ایران چقدر است؟
 
عده طلاق در ازدواج دائم سه ماه و در عقد موقت ۴۵ روز است. اگر در زمان طلاق زن باردار باشد عده او با زایمان حتی اگر چند لحظه بعد از طلاق باشد پایان می‌یابد.
اگر در زمان طلاق زن باردار باشد عده او با زایمان پایان می‌یابد. حتی اگر چند لحظه بعد از طلاق وضع حمل کند.

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

اقسام طلاق

بر اساس قانون مدنی اقسام طلاق بر طبق قواعد فقهی مقرر شده اند . اقسام طلاق بر اساس اثری که خواهد داشت را می توان به سه دسته تقسیم نمود.

طلاق رجعی:  به این معناست که در زمان عده (مدت سه ماه و ده روز)
می توان از طلاق رجوع کرد و رابطه زناشویی با این طلاق کاملا از بین نرفته است.
2- طلاق بائن: بر خلاف طلاق رجعی در طلاق بائن با انجام طلاق رابطه زناشویی پایان می یابد و زن و شوهر کاملا از هم جدا می شوند. و مرد دیگر نمی تواند در دوران عده به زن رجوع نماید. چنانچه زن و مرد بخواهند دوباره به زندگی مشترک برگردند باید دوباره نسبت به عقد ازدواج مبادرت نمایند.

انواع طلاق بائن

1- طلاقی که قبل از نزدیکی واقع شود.

2- طلاق زن یائسه

3- طلاق خُلع و مُبارات ، مادام که زن به عوض رجوع نکرده است.

4- طلاق نابالغ

5- سومین طلاق که پس از سه وصلت متوالی به عمل آید ، اعم از اینکه وصلت در نتیجه رجوع باشد یا در نتیجه نکاح جدید

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

سایر انواع طلاق 

1- طلاق از طرف مرد 
2- طلاق از طرف زن 
 3- طلاق توافقی

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

« طلاق توافقی »

✍ ساده ترین شکل وقوع طلاق هنگامی است که زن و شوهر برای طلاق با هم توافق کرده باشند و دیگر تمایلی به ادامه زندگی مشترک نداشته باشند. این طلاق را در اصطلاح «طلاق توافقی» می نامند. همچنان که از نام این نوع طلاق بر می آید، تمام مسائل و موضوعات مشترک بین زن و شوهر با توافق هر دو نفر حل و فصل خواهد شد و حضور هر دو نفر یا وکلای آنها در تمام مراحل طلاق الزامی است.

 

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

 

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

✍ در طلاق توافقی زوجین باید در خصوص کلیه‌ امور مالی و غیرمالی خود با یکدیگر توافق داشته باشند. پس از اینکه زوجین در امور مشترک به توافق رسیدند، می توانند برای طلاق توافقی اقدام کنند. توافقات مذکور می‌تواند در محضر و جلسه‌ی دادگاه باشد یا در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد و به طریق رسمی ثبت شود و یا اگر طرفین مایل بودند از همان ابتدا به وکلای دادگستری مراجعه کنند شرح توافقات خود را به وکلای خویش خواهند داد و وکلای ایشان مراحل قانونی طلاق توافقی را انجام می دهند.

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

« مزایای طلاق توافقی »

1- عدم تشكیل پرونده‌های متعدد در دادگستری

2- جلوگیری از رجوع مكرر زوجین به محل دادگستری

3- دخالت طرفین در طلاق و صدور گواهی‌ عدم سازش

4- كوتاه بودن زمان صدور گواهی مربوط برای جواز اجرای طلاق

5- مدت‌دار بودن این گواهی در عرض 3 ماه كه سبب حفظ دوام عقد نكاح است در حالی‌كه در حكم طلاق، كه بدون مدت اجرایی است هر لحظه دوام زندگی تهدید می‌شود.

6- درگیری كمتر و كاهش تنش بینابین خانواده‌های زوجین

7- احتمال رجوع بیشتر زوجین در آینده به یكدیگر و تشكیل مجدد زندگی مشترك به دلیل مورد ششم

8- كاهش استرس فرزندان

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

✍ مدارک مورد نیاز دادخواست طلاق توافقی

 ۱- سند نکاحیه (عقد نامه)

✍ نکته: چنانچه سند نکاحیه را بنا به هر علتی در اختیار ندارید، باید به دفترخانه‌ای که در آن عقد نکاح شما ثبت شده است مراجعه کنید و از سردفتر درخواست نمایید تا رونوشت تایید شده از عقد نامه تان را به شما تحویل دهد.

 ۲- شناسنامه و کارت ملی زوجین

 ۳- در صورتیکه طلاق توافقی توسط وکیل دادگستری انجام می‌شود، وکالتنامه وی نیز باید ضمیمه دادخواست شود.

 ۴- گواهی عدم بارداری و یا گواهی پزشکی قانونی مبنی بر سلامت بکارت زوجه (حسب مورد).

 ۵- توافقنامه کتبی مبنی بر توافقات در خصوص میزان حقوق و تکالیف زوجین،
تکلیف حضانت و نحوه ملاقات فرزندان، شرایط پرداخت مهریه، مقدار بذل مهریه (در صورت بذل)، تکلیف نفقه دوران زوجیت و نفقه فرزندان…

۶- نظریه کتبی واحد مشاوره خانواده

 ۷- ارائه دادنامه( گواهی عدم امکان سازش) ظرف حداکثر ۳ ماه از تاریخ ابلاغ و یا از تاریخ قطعی شدن رای به دفتر رسمی طلاق.

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

✍ به تجربه ثابت شده است و به کرات مشاهده گردیده است که در زمان طرح دعاوی خانواده از جمله دعاوی طلاق بین زن و شوهر و اطرافیان آن ها تنش و درگیری وجود داشته است. طلاق اولین راه حل نیست بلکه آخرین آنهاست. ثانیا به هر دلیل اگر تصمیم قطعی برای طرح دعاوی خانواده گرفتید برای حفظ حرمت طرفین و جلوگیری از تنش و درگیری مضاعف بخصوص در راستای عدم آسیب روانی و حفظ آرامش زوجین و فرزندان. منطقی است که امر طلاق را توسط یک وکیل متخصص در طلاق انجام دهید. در دعاوی خانواده بین بعضی از زوجین بی اعتمادی شدید وجود دارد و زوجین بیم آن را دارند که طرف مقابل ممکن است او را فریب دهد. برای جلوگیری از این موضوع، داشتن وکیل مجرب و متعهد بهترین راه حل است.

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

 

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

 

  « مزایای حضور وکیل در انواع دعاوی طلاق »

✍ در صورت اختیار وکیل نیازی به حضور طرفی که وکیل دارد در تمام مراحل دادگاه نیست. برای کسانی که تا کنون با دادگاه اصطلاحا سر و کار نداشته اند، گذشته از نا آگاهی نسبت به دعاوی خانواده ، استرس و اضطراب مواجه با قاضی و حضور در دادگاه وجود دارد. بدیهی است طرفی که وکیل اختیار کند دچار اینگونه اضطراب ها نخواهد شد.عده ای از مردم با توجه به شخصیت، شغل و سایر مسایل معتقدند که اگر در مجتمع قضایی خصوصا دادگاه خانواده حضور پیدا کنند چه بسا که با شخص آشنا و یا از اقوام رو به رو شوند و به باور آنها این موضوع خوب نیست، گذشته از درست و غلط بودن این اعتقاد که جنبه شخصی دارد، حضور وکیل به جای موکل این مشکل را حل می کند. توصیه بر این است که حتی الامکان در تمام مراحل از وکیل استفاده کنید. اگر شخصی تمایل به حضور در دادگاه را ندارد بهتر است وکیل متخصص طلاق در کنار وی باشد. انجام مراحل اقامه دعوی توسط وکیل دادگستری به دلیل آشنا بودن به شعب دادگاه و رویه آن ها سریعتر خواهد بود.

✍ نکته در طلاق توافقی هر توافقی میتواند برای طرفین حائز آثار حقوقی باشد بالأخص در خصوص حقوق مالی زوجه لذا اخذ یک وکیل مجرب و متخصص در امر طلاق توافقی می‌تواند اقدامی معقول و تصمیمی منطقی باشد در مشهد

✍ توجه: چنانچه متقاضیان طلاق توافقی از دپارتمان تخصصی-حقوقی «مشهد وکالت» خواستار اخذ وکیل در انجام پروسه طلاق توافقی در دادگاه مربوطه باشند، وکلای متخصص در طلاق توافقی در مشهد وکالت ضمن رعایت پروسه ای متعارف و منطبق با واقع بینی، در خصوص تنظیم توافقات، موکلین خود را یاری نموده و کلیه توافقات را وفق موازین قانونی و به لسان حقوقی مکتوب نموده و در قالب یک سند عادی و تحت عنوان یک توافقنامه ای قانونی که حائز آثار حقوقی می باشد تنظیم می نمایند تا چنانچه مورد پذیرش موکلین (زوجین) قرار گرفت آنرا بعنوان یک توافقنامه فی مابین امضاء نمایند و به ضمیمه دادخواست تقدیمی پیوست کرده و در دادگاه به آن استناد نمایند.

✍ همچنین کلیه مراحل و اقدامات لازم بدون حضور زوجین یا موکل از جمله: حضور در مراجع قضائی، دادگاه خانواده، دفترخانه ثبت طلاق جهت اجرای صیغه طلاق و… توسط وکلای مجرب و متعهد اعم از وکیل آقا یا وکیل خانم در مشهد وکالت انجام می‌گردد.

بهترین وکیل طلاق توافقی در مشهد

مشاوره حقوقی و وکالت تخصصی در انواع دعاوی خانواده از جمله طلاق ، طلاق توافقی ، مطالبه مهریه ، مطالبه نفقه ، الزام به تمکین، دعاوی ارث توسط وکلای مجرب و متخصص آقا و خانم در دپارتمان تخصصی-حقوقی مشهد وکالت با مدیریت جناب آقای سعید عابدیان وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی

مشهد وکالت = رعایت اصول قانونمندی و پرستیژ حرفه ای *

جهت ارتباط با مشهد وکالت می توانید در ساعات اداری از طریق شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:

۰۵۱-۳۷-۶۷-۸۰-۹۰

۰۹۱۵-۸۰-۷۰-۱۶۴

نکته 1: مشاوره حقوقی به صورت حضوری و با تعیین وقت قبلی از طریق شماره های ارتباطی فوق انجام می گردد. مشاوره حقوقی به صورت تلفنی نیز امکانپذیر است.

نکته 2 : مشاوره حقوقی به صورت حضوری یا تلفنی دارای هزینه حق المشاوره می باشد.

نکته3- در مشهد وکالت حق الوکاله قابلیت اقساط دارد.

زمان ملاقات به وقت ایران-مشهد : روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ می باشد.